logo
< návrat zpět

Služby asistence

 

VEŘEJNÝ ZÁVAZEK

S čím Vám osobní asistent pomůže?

  • s péčí o sebe – pomoc s oblékáním, česáním, polohováním apod.
  • s osobní hygienou a koupáním
  • s přípravou jídla – s vařením a podáním jídla
  • s péči o domácnost a s nákupy
  • s doprovody k lékaři, na úřady, na procházky, na zájmové aktivity apod.
  • s dalšími úkony běžného života

Cílová skupina:

  • osoby s chronickým onemocněním
  • osoby s tělesným postižením
  • senioři

Věková struktura cílové skupiny uživatelů:

  • dospělí 27-64 let
  • mladší senioři 65 – 80 let
  • starší senioři nad 80 let

 

POSLÁNÍ

Posláním je poskytovat terénní sociální službu pro seniory a osoby se zdravotním postižením s ohledem na individuální zvláštnosti každého jednotlivého uživatele. Služba je poskytována v přirozeném domácím prostředí uživatelů.

 

CÍL

Cílem služby je podpora uživatelů při každodenním překonávání problémů spojených s běžnými činnostmi, motivace uživatelů tak, aby mohli co nejdéle žít ve svém přirozeném sociálním prostředí a vedení uživatelů k zachování a udržení jejich schopností a samostatnosti. Cílem je také podpořit uživatele při překonávání osamělosti, navazování společenských kontaktů a realizování zájmů, přání a potřeb.

 

ZÁSADY SLUŽBY

Ve službě osobní asistence jsou uplatňovány následující principy:

  • Princip dodržování práv a svobod uživatele, zachování důstojnosti uživatelů – Poskytovatel při poskytování služeb dbá na ochranu základních lidských práv uživatelů. Pracovníci respektují individualitu uživatele a zvláštnosti každé rodiny.
  • Princip respektování soukromí – Pracovníci dbají na to, aby při návštěvě domácího prostředí nedocházelo k narušení soukromí uživatele a rodiny.
  • Princip individuálního přístupu – Pracovníci přistupují ke každému uživateli dle jeho individuálních potřeb.
  • Princip vlastní volby uživatele – Uživatel svobodně rozhoduje o svém vlastním životě, je respektován jeho názor.
  • Princip spolupráce s rodinnými příslušníky – Poskytovatel se snaží v rámci možností spolupracovat s rodinou uživatele.
  • Princip partnerství – Při poskytování sociální služby jsou poskytovatel a uživatel vždy rovnocennými partnery.
  • Princip profesionálního přístupu – Poskytovatel garantuje profesionální způsob poskytování sociální služby a její kvality.
  • Princip flexibility – Proces sociální služby může být dle situace a potřeb uživatele doplňován, přizpůsobován a upravován. Služba se vyvíjí tak, aby co nejvíce vyhovovala požadavkům a potřebách uživatelů.
  • Princip poskytnutí základního poradenství – každý uživatel má právo na bezplatné poskytnutí základního sociálního poradenství o možnostech řešení nepříznivé sociální situace nebo jejího předcházení.