Sjednání služeb
Pokud máte zájem o služby osobní asistence, vyplňte a zašlete nám, prosím, žádost o poskytování osobní asistence.
Formulář ke stažení PDF DOC
V případě dotazů kontaktujte Dagmar Geržová – telefon: +420 602 444 901, dagmar.gerzova@abapo.cz
Jak probíhá sjednání služeb:
První kontakt probíhá ze strany zájemce o službu nebo rodinných příslušníků směrem k poskytovateli. Zájemci mohou poskytovatele kontaktovat telefonicky, nebo osobní návštěvou v kanceláři.
Na základě prvního kontaktu je sjednáno první osobní setkání poskytovatele a zájemce a to buď:
- v kanceláři poskytovatele na adrese Divadelní 3242, 760 01 Zlín
- v domácnosti zájemce o službu
- v nemocnici – pokud je zájemce hospitalizován
- na jiném místě dle dohody
Pokud není první schůzka realizována v domácím prostředí, vyžadujeme ji před zahájením služby, abychom mohli zjistit, v jakém prostředí bude služba poskytována.
Na tomto setkání (sociálním šetření) je zájemce informován o podmínkách, za kterých Poskytovatel službu poskytuje. Zájemce získává následující informace:
- o rozsahu poskytování sociální služby
- upozorňujeme, že nemáme oprávnění poskytovat zdravotnické úkony
- o místní a časové dostupnosti služby
- o ceníku služby
- informace o uzavření Smlouvy o poskytnutí osobní asistence
- informace o podmínkách ukončení Smlouvy o poskytnutí osobní asistence
- informace o kontrole kvality služby ze strany Poskytovatele
- kontakty na sociální pracovnici a koordinátorku pracovníků
Poskytovatel v této fázi zjišťuje představy zájemce o službu, co od služby očekává, jaké jsou jeho osobní cíle, kterých by chtěl pomocí služby dosáhnout. Zájemce sám rozhoduje o tom, zda službu bude chtít využít a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Sociální pracovnice si v průběhu šetření zapisuje potřebné informace. Výstupem z šetření a podkladem pro začátek služby je zápis ze sociálního šetření.
Uzavírání smlouvy o poskytování osobní asistence
Dojde-li ke shodě mezi zájemcem a poskytovatelem, je vypracována písemná smlouva o poskytování služby osobní asistence na základě záznamu z jednání zájemce o službu.
Před podpisem smlouvy jsou zájemci zopakovány skutečnosti, které smlouva obsahuje. Jestliže zájemce náležitostem smlouvy rozumí a s obsahem souhlasí, smlouvu je možné podepsat.
Smlouvu za poskytovatele podepisuje vedoucí služby. Smlouvu za uživatele podepisuje sám uživatel, v případě překážky je podepsána zástupcem stanoveným dle platné legislativy ČR.
Pravidla pro postup při odmítnutí zájemce
ABAPO – osobní asistence může dle §90 odst.3 zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách odmítnout zájemce o službu v těchto případech:
- a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb,
- b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
- c) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Při odmítnutí zájemce o službu a neuzavření smlouvy z důvodu plné kapacity, je zájemce zařazen do evidence žadatelů, která je k tomu vedena. Žadatelé jsou zařazováni do evidence dle data žádosti.